why..

aku tahu keluarga aku ada masalah

masalah kewangan..

cis betapa aku benci memikirkan soal wang jadi punca

kemarahan ibu dan ayah ku

…sakit hati.

mak,abah

kenapa mak abah tak percayakan along?

kenapa mak abah pandang rendah pada along?

kenapa?

bila kawan-kawan along kata along paling bijak dalam kelas,rajin

dan sebagainya

along tak percaya..

sebab mak abah dah tanam dalam diri along sejak kecil

sebagai seorang loser!

along sedih..

sometime along pikir along tidak perlukan mak abah

sakitkan hati sahaja

tapi along bukan bodoh

hendak balas balik jasa mak abah yang susah payah melahirkan dan menjaga along

suatu hari nanti along nak belikan mak abah

istana,taman,hotel,supermarket,kereta,barang kemas,LV,melancong sana sini,

maid empat orang

along nak bagi semua sebab nak balas jasa mak abah

tapi sekarang umur along baru 19 dan cuma duduk di rumah sahaja!

penat,cuma hidu udara rumah sahaja!

banyak songeh kan anak tak berguna ni~

sudahlah rupa hodoh,matematik teruk

ada angan-angan nak jadi orang berjaya?

businesswoman konon

huh

itu…  anggapan semua kan! abah! mak! kenapa?

anak sendiri…dihina,dicaci,dimaki,dibenci

anak orang  lain begitu mak abah sanjung hah?

along letih..

along nak berjaya..tapi along letih dengan mak abah..

semangat along makin pudar..

along penat..

mak..?

mak?

along bukan macam mak..bukan macam abah…

along tak sama..

along penuh dengan dendam

along nak balas dendam

bukan balas dengan bunuh or kiling somebody

along nak balas dengan kejayaan

kejayaan depan batang hidung mak abah

anak yang selalu kena makin dengan perkataan bodoh dulu

kini hartawan

si bodoh tidak reti matematik kini tinggal dalam kemewahan

bukan untuk bangga tapi untuk keselesaan

along tak nak adik dan bakal anak along hidup macam along!

no way!

dianggap sampah oleh keluarga sendiri!

tak , tak mungkin

along sakit hati along nak sangat balas dendam

pada mak abah

harta tu penting supaya mak abah tak seksa batin along dan adik-adik

supaya mak balik rumah dengan senyuman

abah tenang

adik tak kena buli atau tak cukup duit

along benci sangat-sangat sekarang

along akan gunakan perasaan dendam ini

sebagai batu loncatan

sebagai pemanas semangat yang kian suram

just for balas dendam

terima kasih sebab mak abah pandang along

gadis bodoh 19 tahun yang hanya layak kahwin dan beranak pinak sahaja

atau anak tak berguna

…thax parents u so great

i hope Allah give me hidayah

luv me

because i belive Allah luv us 70 times more than our parents luv us

kalau tak

tak kan ade bayi kena campak dari tingkat 5 kot?

give me hidayah

kalau mati itu jauh lebih baik bagiku maka matikanlah aku dalam keadaan baik

jika hidup itu lebih baik bagi aku

berilah kau hidayah dan perlindungan mu ya Allah

aku cuma anak remaja yang kosong jiwanya

belajar dari orang tuanya

bertatih sana sini

sekurang-kurangnya berilah aku peluang untuk balas jasa ibu dan ayah ku

just before i die

i hope i die early(silly right?)

huh sape la yang hendak tinggal lebih lama

di bumi yang hina dina ini?

dunia ini ibarat bangkai kambing reput yang busuk

tak sabar nak blah!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: