Banyak betul orang jahat.

Sebab tu Allah cipta syurga dan neraka.

Syurga untuk muslim yang baik dan taat pada Allah.

Neraka untuk orang-orang berhati jahat dan berbuat zalim sewaktu mereka hidup di dunia.

Masa aku kecil dahulu aku selalu fikir kenapa orang tua mesti bersikap jahat.

Padahal mereka itu orang dewasa dan punya akal.Mengapa mereka berperagai seperti setan?

Mereka layan budak kecil yang tidak mengerti apa-apa tentang dunia ini dengan kejam.

Kanak-kanak pada asalnya makhluk suci yang tidak berdosa memandangkan akal mereka yang masih belum berkembang.Tapi disebabkan mereka tinggal dengan manusia berhati iblis kanak-kanak itu sendiri meresap segala perbuatan orang-orang dewasa jahat di sekeliling mereka.

Mereka asal putih bertukar menjadi hitam.

Aku harap di dunia ini akan lebih banyak kanak-kanak dan remaja meninggal awal.Biarlah yang tua-tua hidup lebih lama,biar mereka bertanggungjawab atas silap yang telah mereka lakukan.

Aku benci bergini.Ada juga guru berhati iblis.Aku dulu menyangjung tinggi guru.Padaku mereka guru harus dicontohi.

Tapi aku silap.Ada guru yang membenci kita tanpa sebab.Mungkin mereka guru punya sebabnya seremeh dan sebodoh ini “Oh kau itu anak bodoh,dia ini anak bijak jadi para guru mestilah lebih meyayangi yang bijak.Yang bodoh itu cuma sampah oh kasihan ibu bapa mereka punya anak sebodoh itu”.

Aku memandang guru itu.Oh jadi bergini rupanya.Aku bodoh,memang dilahirkan bodoh.Dia itu lain.Sudah bijak sejak dilahirkan,oh begitukah?itukan yang kau mahu ajar padaku?ada kau mahu ajar padaku untuk jadi lebih bijak atau kau sedang melatih diriku untuk menjadi lebih keras kepala,berhati api,panas baran,benci segalanya,hati memberontak? dan kau sedang gelak ketawa bersama anak muridmu yang lain di dalam kelas sedangkan aku kau selalu denda dan hukum.Hebat sekali mungkin suatu hari nanti aku mahu jadi pembunuh upahan,or orang yang berhati kejam tentu enak bukan.Kita bako je sekolah tu.

Haha nasib baik aku muslim.Allah bersamaku.Allah lindungi aku dengan memberi sifat ingin tahu dalam diriku dan menyebabkan aku selalu berfikir akan mengapa,sebab,apa banyak kali.Jadi benarlah pengalaman itu yang mendidik seseorang.You know why you look great today?because when you small you learn pain.

Pain is delicious actually.You learn fast.Otak berkembang dengan cepat,hati panas dengan cepat atas ketidak adilan dari semua orang termasuk keluarga,kawan,guru,outsider.

Fun right?Sebab tu Allah cakap dunia ini tidak ada apa sangat hendak dibandingkan dengan syurga.

Jadi jika hatiku lebih keakhirantan.Iaitu ingin mati cepat,lebih utamakan agama serta tidak melakukan dosa seperti minum air kencing syaitan(arak),zina,berpeleseran,kurang ajar.Itu sudah cukup.Aku tak sanggup hidup lebih lama atas bumi ini.

Buat sakit jantung sahaja.Terlalu banyak manusia bodoh disini.Jika aku jadi budak baik dengan hanya duduk diam,serta tidak buat satu salahpun,tidak langsung cari masalah dengan orang lain pun jadi sasaran haters! itu sudah gila!ya gila!manusia bodoh hina ada disekeliling kita.Ada sahaja yang tidak kena dengan kita yang buat mereka bergitu sakit hati.Tidak kisahlah bangsa apapun,bahasa sekalipun mereka semua sama sahaja.Cuma dua sahaja yang berbeza iaitu jenis hati mereka.Ada yang berhati baik dan ada yang berhati bersarang iblis.

Apa yang aku tahu buat untuk layan manusia bodoh bergini ialah diam sahaja.Ya buat dek sahaja.Yang aku tahu jika mereka membenci kita tanpa sebab munasabah macam anwar ibrahim jadi gay kah?goverment tak buat kerjakah itu tandanya mereka cemburu dengan kita.Kasihan mereka,mereka selalu memandang kita macam x-ray dan cari-cari salah kita pastu promosi sana sini dan buat kita famous.Mereka selalu memadang wajah kita,badan kita sebabnya mereka punya badan dan muka terlampau hudoh dan buruk untuk ditatap ataupun mereka mahu mengalahkan kita dalam semua aspek yang tidak berbaloi.

Aku teringat kisah remaja bernama thalabah yang hidup pada zaman rasullulah.Dia terlalu mencintai syurga sehingga tidak mahu melakukan dosa biasa yang remaja sekarang memang biasa buat hari-hari.Seperti memandang wanita pasir(wanita yang senang dapat dan dipijak,atau wanita yang senang mendedahkan tubuhnya untuk santapan lelaki atau wanita miang)Suatu hari rasulullah suruh Thalabah keluar beli barang yang rasul suruh.Dalam perjalanan nak ke kedai Thalabah tertengok wanita naked dalam sebuah rumah yang pintunya  ditolak angin.Thalabah tak sengaja.Thalabah jadi takut.Takut dosanya akan mendapat murka Allah dan Allah akan menbencinya.Thalabah berlari menuju ke sebuah gua dan tinggal di situ berhari-hari kerana takut hendak tunjukkan mukanya pada rasullulah dan  takut ayat al-quran turun dari langit yang menceritakan tentang perbuatanya.

Rasullulah risau lihat Thalabah tak pulang-pulang lalu meminta sahabatnya mencari Thalabah.Akhirnya sahabat rasullulah jumpa Thalabah dan membawa Thalabah pulang berjumpa rasullulah.Keadaan Thalabah sungguh lemah kerana sudah berhari-hari tidak makan dan sedang dalam keadaan tertekan.Rasullulah bertanyakan apa yang sudah terjadi pada dirinya.Thalabah menceritakan semuanya mengenai terlihat wanita tidak berpakaian serta takut akan azab Allah,Thalabah risau Allah tidak mengampunkanya,rasullulah berkata pada Thalabah yang Allah maha pengampun,asalkan Thalabah rasa bersalah serta sudah bertaubat Allah akan ampunkan dan akhirnya Thalabah meninggal dunia di atas pangkuan rasullulah.

Sewaktu pengembumian Thalabah dilakukan,para sahabat membuka jalan menuju ke kubur Thalabah pada rasullulah.Tapi anehnya rasullulah berjalan dalam keadaan susah sekali.Para sahabat bertanyakan hal mengapa rasulullah berjalan dengan susah sekali seolah sedang bersesak-sesak padahal jalan terbuka luas untuk rasul berjalan dengan aman.Rasul memberi tahu bahawa terdapat banyak sekali malaikat yang datang ke pengembumian Thalabah hinggakan rasul susah hendak berjalan.

huh.I hope i can have aklak and iman like him.

well then its already 5:03 am morning..uwahh tapi mata tak rasa mengantuk pula

Kalau aku ada benda lain hendak diceritakan disini,aku akan cerita pasal diploma is taboo word for me.

Perkataan diploma ni sangat meyakiti hatiku! mahu cerita disini pun dah sakit hati.Nampaknya ia memang teruk.

Kenapa mesti ada diploma.Oh sudah tentu kerana kerja bukan?kita nak kena ada kerja dan duit.

DUIT.kalau anda memang sudah dilahirkan di atas dulang emas atau perak.Perkataan duit mungkin jadi fav kerana easy to get.But kalau anak askar,anak jaga,or orang yang kelas sederhana DUIT boleh jadi perkataan perang jawabnya.

well nak masuk kolej perlu puluhan ribu.Kalau anda bernasib baik dapat masuk universiti kira ok la.Semuanya murah.

Tapi biasanya universiti tidak suka pada orang yang bodoh matematik bukan.huh! sakitnya hati ini.

Aku sekarang dalam dilema mahu pilih kusus yang ku suka atau kusus yang boleh dapat kerja.Gila bukan,tambah keluarga kita bukan keluarga berada stress kan,tambah lagi anda anak sulong!huh memang beban.Bila agaknya aku boleh mati?

Mati merupakan perkataan indah dan aman padaku.Kerana dengan cara itu aku boleh bertemu Allah dan Rasul.Sweet.Aku memang sudah tidak sabar hendak melihat wajah sebanar Allah dan rasul.Itu jauh lebih berharga dari wang sejuta kat dunia ini.Haha jika aku dapat meninggal lebih awal tidak ada gambaran lain di minda selain kegembiraan.Akhirnya kesesangsaraan aku berakhir takat hari ini.Seronoknya.

Tapi aku masih hidup,jadi kena fikir diploma bodoh mana yang harus aku pilih.

Aku sewaktu sedang menaip entry ini sedang dalam keadaan tertekan dan murung.Aku baca di newspaper tanda-tanda orang murung ini segala benda fav yang dia minat lakukan akan jadi bosan dan sudah tidak mengembirakan lagi.

Itulah yang sedang aku rasa sekarang.Aku benar-benar rasa kelat dan pahit!benci bergini,aku sudah puas menangis kerana stress,boleh jadi tidak siuman dibuatnya.Aku benci semua orang.ughh

Stress haha.

Aku hairan bagaimana dia boleh tanya apa cita-citaku?padahal dia tetap akan menolaknya??

hah memang bodoh! apa guna tanya sekarang?aku sudah bosan dengan dunia! aku mahu berjumpa Allah! Allah lagi meyayangiku! 70 kali ganda dari kau!

Segala passion dan minat aku sudah mati.Aku memang sudah mati banyak kali sewaktu kau menolak dan gelak ketawa atas cita-cita dan impian aku!Padahal…

sudahlah,aku sudah mati,reput seperti terumbu karang di langkawi.Aku patung,aku dengar arahan,aku sudah mati,aku akan ikut arahan lepas itu boleh pula kau bilang padaku”pilihlah mana-mana diploma yang kau nak..”hei apa semua ini!?

Senangnya jawab kau! dulu sewaktu aku boleh buka mulut dan bilang aku mahu jadi chef,pereka fesyen kau gelak,kau ketawa puas-puas kau pandang serong dan akhirnya aku ikut kata kau!kerana aku cakap pada diriku.FADHILAH YOU JUST A TOOL,GOT NO DREAM,NO SWEET,NO AMBITION ANYMORE THEY ALREADY KILL YOU A THOUSAND TIME,YOU JUST A BROKEN GLASS,A ROBOT,..agaknya itulah keadaan diriku sekarang.

I hope you happy.im alreay dead.say what you want apa yang kau mahu adalah menunjuk-menunjuk dengan ahli keluarga …… yang..yang..huh…-.-

aku ada keluarga ker? ye ade..tapi macam tak ada..

im just a tool anyway,warna hidupku sekarang kelabu asap,

Aku betul-betul cemburu dengan remaja atau kanak-kanak yang meninggal dunia lebih awal.Mereka dapat jumpa Allah dan rasul.Bila giliranku?Allah dunia ini kejam,biarlah yang kejam itu hidup lebih lama atas muka bumi yang makin berdarah dan busuk ini! aku mahu pergi!Tapi aku punya dosa sebesar alam.Tapi Allah maha pengampun.Aku harap Allah ampunkan aku.

bye.

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

