Dunia Fantasyku.

dear diari..

wed 12:15

such as beautyful night and calm.Sambil tangan sibuk menaip telingaku dibuai  lagu Bryan Adams everthing i do for you.

Pagi tadi mood tak berapa baik.huh that normal.Aku harap aku tak tersalah cakap lagi.Pangkatku tak tinggi mana jadi aku patut sedar aku tak patut cakap pekara yang dah lepas.Harap Allah ampunkan aku yang silly nih.

Aku buka peti sejuk semalam,mataku melilau mencari kelibat sang coklat.Sah coklat cadbury mousses hari tu dah habis.

Aku mengeluh.Laparlah..

benda kat atas ni menenagkan jiwa kachau aku..

Aku harap satu hari nanti aku dapat tinggal di tempat yang takkan ada gangguan lagi.Tidak akan ada lagi marah-marah,nangis,demam,dan tom n jerry akan berbaik semula.

Of course tempat tu mesti syurga.Dunia yang hina tiada yang aman.Allah cipta ia sementara.Nabi Muhammad sentiasa pentingkan akhirat kerana di dunia ialah tempat mengumpul amal dan hasil akan di tuai di sana.Lagipun itu lebih baik.

Ada siapa-siapa di sini sudah tidak mahu tinggal di dunia lagi?pergilah belajar agama.Lagipun kita perlukan semua tu disana nanti.

Aku harap bila aku …. nanti aku mahu jadi budak berusia 5 tahun semula,dan tinggal di taman candy yang jauh lebig hebat dari willy wonka factory.Lebih penting lagi aku tinggal di sana forever.

Mimpi..aku mimpikan taman tema yang tanahnya diperbuat daripada koko yang manis dan rumput daripada gula beserta bunganya sekali.Boleh naik roller coaster hingga ke angkasa lepas sambil memakan bintang-bintang yang bercahaya.

Taman-taman dipenuhi dengan buah-buahan,sungai coklat,madu,meja-meja besar di tengah-tengah taman dipenuhi makan seperti spegetti bebola daging,puding,kek chess,coklat,puding,jeli,roti,ayam goreng berempah,nasi lemak,tom yam,ais kream goreng.Tapi kan patutnya manusia tak boleh memikirkan pekara yang ada di dalam syurga kerana ia diluar jangkaan kita.Jadi aku patut berusaha untuk jadi ahli syurga.

Allah kata kalau manusia itu ada sikit sahaja riak,takbur dan sombong dalam hati,bau syurga yang boleh dicium berbatu jauhnya tak boleh bau.Takmau den jadi macam tu.Jadi humble is good thing,humble ok!not hina.

But Still time sedih,aku lari masuk dalam bilik pastu selimut macam orang mati pastu otak aku akan terus memikirkan taman fantasy kanak-kanak yang hapening yang full dengan permainan-permainan,pakaian yang cantik-cantik,dinosour-dinosour yang jinak,oh aku nak peluk sang tiger dan tunggang belakang gajah!

Di taman itu tak ada tears,anger,or hungry.It just colourful! ahh ngantuknyer.

Time 12:49

bored~

song kat telinga sekarang 13 senses : into the fire lagu saountrack ceriter jet tuh ape namanya.ok i forgot.But that movie are awesome! kamera yang dipasang kat jet tu membawa aku sekali ke langit yang tinggi.I can see the sun,i can fly i love the cloud it peace it heave looks like that?ok dah jumpa posternyer les chevaliers du ciel or sky fighters.

Leave a Reply

